Ülkemizin ve iş dünyamızın dünya pazarındaki etkinliğinin artması amacıyla düzenlenen MÜSİAD Expo Fuarı 26-29 Kasım 2024 günlerinde TÜYAP İstanbul Fuar ve Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilecek.
Ticaretimizin gelişmesi ürünlerimizin marka ve bilinirlik değerinin artması açısından bu tür fuarlar çok önemli etkinliklerdir. Expo fuarlarının üyelerimize önemli bir katkı sağladığını biliyoruz.
MÜSİAD Expo Fuarı, MÜSİAD camiasının bir bayramı, bir buluşma noktasıdır. Orada bütün MÜSİAD camiasındaki iş adamları arkadaşlarla bir araya gelip dertlerimizi ve sevinçlerimizi paylaşıyoruz. Tabi bizler bir iş adamları örgütüyüz. Ticaret ve üretim konuşuyoruz. Sıkıntılarımızı dile getirip bunlara nasıl çözüm bulaşacağımızı arkadaşlarımızla beraberce istişare ediyoruz.
MÜSİAD fuarları sadece bir ürünü tanıttığımız ya da sattığımız bir yer değil. MÜSİAD fuarları bizim dostlarımızı ve camiamızdaki diğer arkadaşlarımızla tanışma yerimiz. MÜSİAD camiası, dünyanın en büyük STK’sıdır. Bu STK’nın bayram yeri de MÜSİAD Expo fuarıdır.
Sektörel fuarlar ürün tanıtımı veya satışı için çok daha avantajlı görünse de bu fuarda da yine sektörel bölünmeler mevcut. Hol hol sektörlere göre ayırmalar var. Lakin bu tarz karma fuarda temel amacımız ürünümüzü tanıtmak değil, diğer sektörlerin de ne durumda olduğunu, piyasanın, ekonominin nereye doğru gittiğini istişare etmek için iyi bir fırsat diye düşünüyorum.
Yurt dışına açılmayı MÜSİAD fuarlarında öğrendik. Yine bu fuarla yurt dışından birçok dostlar ve ticaretimizi geliştireceğimiz iş paydaşları edinmiş olacağız. Bu fuara MÜSİAD camiası dışından da ziyaretçilerimiz oluyor. Onlara da bizim camiamızda ne gibi ürünlerin olduğunu, ne gibi işlerin yapıldığını bu fuarlar sayesinde göstermiş oluyoruz. Aslında tanışmaya ve networkümüzü geliştirmeye faydası oluyor.
32 yıldır hizmet aşkı ile büyüyen Dünya MÜSİAD Şubeleri arasında en büyük şube olan MÜSİAD Konya, 400 MÜSİAD ana kademe, 300 Genç MÜSİAD üyesi ile 700 kişilik bir aile olarak Konya'mızın ve güzel vatanımızın ekonomik sosyal ve kültürel gelişine katkıda bulunabilmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Bugün Konya'da 6 adet organize sanayi, 40 civarı özel sanayi bölgesi olan ve daima üreten şehir vizyonundayız. Konya'mız sanayinin ve üretimin Anadolu'da başkent olma yolunda bugün daha bir coşkuyla, hızla hedeflerine ilerlemektedir.
Bu fuarın temel amacı kendimizi tanıtmak ve çevre edinmek, kimin ne yaptığını görmek. Bu fuarda ürünlerimizin yanında kendimizi de tanıtmamız gerektiğini düşünüyorum. Konya’dan fuara gidecek olan üyelerimize de mümkün olduğunca diğer şehirlerde ve ülkelerde olan MÜSİAD camiasından dostlarla tanışmalarını tavsiye ediyorum.
İstanbul dünyanın bir buluşma ve cazibe merkezidir. İstiyoruz ki İstanbul aynı zamanda ticaretin de merkezi olsun. MÜSİAD, EXPO ya da IBF gibi bu organizasyonlarla İstanbul’un ticaret merkezi olması yolunda ciddi adımlar atıyor.
Dünyadaki son gelişmelerle Türkiye'nin önemi daha da arttı. Bu sadece MÜSİAD'ın değil Türkiye'nin bir dinamiğidir.
Birçok Avrupalı ve Amerikalı firmalar tedarikçi olarak gözlerini Türkiye'ye diktiler. Türkiye hem üretim gücüyle hem genç nüfusuyla hem de jeopolitik konumuyla birçok gelişmiş ülkenin ciddi bir tedarik merkezi olabilecek konumdadır.
Birçok firma tedarikini Türkiye'ye aktarmaya çalışıyor o yüzden bu fuarlar tedarikçi arayan firmaların ilgisini çekiyor, ciddi de iş bağlantıları yapılacak buna inanıyoruz.
Bu fuarların ülkemizi ticaret kapasitesini ve ihracatını daha da artıracağını düşünüyoruz.
İstikrar olmadan yeni hedefler belirlemek yeni başarılar elde etmek bu kazanımları korumak mümkün değildir. Kendine güveni artan gelecek kaygısı olmayan iş dünyası yatırımlarını artacaktır.
İşsizlikten enflasyona yatırımlardan sosyal adaletin tam olarak sağlanmasına kadar birçok alanda son dönemde ortaya konulan gelişmeler artık yeni bir seviyeye ulaşacaktır.
MÜSİAD olarak üretmeye, büyümeye ara vermeden devam edip rehavete kapılmadan daha çok çalışmalıyız MÜSİAD Expo Fuarı işte tam burada daha büyük önem kazanıyor.
Fuarın katılımcı ve ziyaretçilere pek çok avantaj sağladığını söyleyebiliriz. Öncelikle direkt satış, yeni pazar kazanımları, ikili iş görüşmeleri, yeni ortaklıklar, uzun vadeli planlamalar, daha kaliteli ürün ve marka imajı birebir tanıtım, teşhir imkanı, iş ve iletişim ağı geliştirmek ve güçlendirmek.