Haberler
MÜSİAD KONYA’DAN E-TEBLİGAT VE E-DENETİM KONFERANSI

MÜSIAD Konya Subesi Cuma Konferanslarinin bu haftaki gündem maddesi Vergide E-Tebligat ve E-Denetim Uygulamalari oldu. Konferansa konusmaci olarak katilan Konya Vergi Dairesi Baskani Musa Kazim Ünver ve Gelir Idaresi Grup Müdürü Veysel Bostan, isadamlarina E-Tebligat ve E-Denetim konusunda ayrintili bilgiler verdi.

Çok sayida davetlinin katildigi toplantinin açilis konusmasini yapan MÜSIAD Konya Sube Baskani Dr. Lütfi Simsek, “MÜSIAD Konya Subesi olarak farkli konularda konferanslar düzenleyerek kamuoyumuzu ve is dünyamizi bilgilendirmeye gayret gösteriyoruz. Bu hafta da is dünyamizi yakindan ilgilendiren E-Tebligat ve E-Denetim uygulamalari konusunda ayrintili bilgiler almak istedik” dedi.

Konya Vergi Dairesi olarak gerek vergi konusunda ve gerekse de is dünyamizi ilgilendiren yeni uygulamalar konusunda mükelleflerimizin herhangi bir sorunla karsi karsiya kalmamalari için istisareye önem verdiklerini vurgulayan Konya Vergi Dairesi Baskani Musa Kazim Ünver ise “Toplum olarak teknolojik gelismeleri yakindan takip ediyor ve her alanda kullaniyoruz. Son yillarda vergi sistemimizde de bu teknolojik gelismelere, degisim ve dönüsüme ayak uydurmak ve elektronik ortama geçmek adina yogun çalismalar yürütülüyor. Burada en büyük amaç, vakit kaybini önlemek, dosya ve evrak kalabaliginin önüne geçerek kamudaki harcamalardan tasarrufu saglamaktir. Ayrica bilgilerin daha güvenli bir sekilde saklanmasi ve bilgilere daha kolay erisim imkâninin saglanmasi da amaçlar arasinda yer aliyor. Bu amaçlarla 01 Eylül 2015 tarihinde yürürlüge giren E-Denetim ve 01 Ocak 20016 tarihinde yürürlüge girecek E-Tebligat uygulamalari ile ilgili mükelleflerimizin sorun yasamamalari için gerekli basvurulari belirtilen süre içerisinde yapmalarini ve sisteme geçmelerini istiyoruz. Kurum olarak her konuda oldugu gibi bu konuda da is adamlarimizla istisareye açik oldugumuzu özellikle belirtmek istiyoruz” seklinde konustu.

Ardindan söz alan Gelir Idaresi Grup Müdürü Veysel Bostan da “Mükellef odakli hizmet sunma anlayisi çerçevesinde yeni getirilen vergisel düzenlemeler hakkinda mükelleflerimizle istisareler yürütüyoruz. Günümüzde gelisen bilisim ve iletisim teknolojileri ile birlikte vergi uygulamalarinda da bir takim yenilikler uygulanmakta ve bunlarin basinda da e-dönüsüm gelmektedir. E-Tebligat ve E-Denetim Uygulamalari da bu dönüsüm kapsaminda hayata geçirilen düzenlemelerdir. Mevcut tebligat uygulamalarinda vergi kanunlarina göre tebligi gereken ihbarname, ödeme emri ve bunun gibi evraklar mükelleflere posta yoluyla, memur eliyle veya ilanen teblig edilmesi seklinde gerçeklesiyordu. Bu uygulama da hem zaman aliyor hem de sistemde sorunlara yol açiyordu. Gelir Idaresi Baskanligi’miz da bu sorunlarin önüne geçmek ve zaman kaybini önlemek adina E-Tebligat sistemini gelistirmis ve 01 Ocak 2016 tarihi itibari ile de zorunlu hale getirmistir. Bu sistem vergi daireleri tarafindan mükelleflere gönderilmesi gereken ve son derece önem arz eden evraklarin Gelir Idaresi Baskanligi araciligi ile elektronik ortamda teblig edilmesini kapsamaktadir. E-Tebligat sistemini kullanacak mükellef gruplari iki kisma ayriliyor. Birinci kisimda sistemi zorunlu olarak kullanmakla yükümlü olan mükellefler, ikinci kisimda da sistemi istege bagli olarak kullanacak mükellefler yer aliyor. Sistemi zorunlu olarak kullanacak mükellef gruplarinin içerisinde de kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazanç yönünden gelir vergisine tabii olan mükellefler yer almaktadir. Sistemi istege bagli olarak kullanmak isteyen mükellef gruplarini ise herhangi bir mükellefiyeti olmayan gerçek kisilerle, tüzel kisiligi olmayan tesekküller, vakiflar, dernekler ve vergiden muaf tutulan kooperatifler olusturmaktadir. Kurumlar vergisi yönünden sistemi zorunlu olarak kullanacak mükellefler, 01 Ocak 2016 tarihinde kadar E-Tebligat Talep Bildirim Forumunu eksiksiz bir sekilde doldurarak kurumlar vergisi açisindan bagli bulunduklari vergi dairesine basvurarak E-Tebligat sistemine geçis yapabileceklerdir. Gelir vergisi yönünden sistemi zorunlu olarak kullanacak mükellefler ise 01 Ocak 2016 tarihine kadar internet vergi dairesi üzerinden E-Tebligat Talep Bildirim Forumunu eksiksiz bir sekilde doldurarak sisteme dahil olabileceklerdir. Elektronik tebligatin mükelleflere iletilmesi ise, vergi daireleri tarafindan elektronik imza ile imzalanan evraklarin Gelir Idaresi Baskanligi araciligi ile sistem üzerinden mükelleflerin elektronik posta gönderilmesini beyan ettikleri elektronik posta adreslerine gönderilmesi seklinde gerçeklesecektir. Gelir vergisi mükellefleri ise kimlik dogrulama yöntemi ile internet vergi dairesi üzerinden E-Tebligat sistemine girerek kendilerine gönderilen tebligleri görebileceklerdir. Yapilan elektronik tebligatlarla ilgili ayrica sistemde mükellefler tarafindan beyan edilen telefon numaralarina ve e-posta adreslerine bilgilendirme mesaji gönderilecektir. E-Tebligat sistemi ile evraklar, mükellefin elektronik posta adreslerine ulastigi tarihi izleyen besinci gün sonunda teblig edilmis sayilacaktir. Mükelleflerin sistemle ilgili bir sorun yasamamalari için güncel ve aktif olarak kullandiklari e-posta adreslerini ve cep telefonu numaralarini vermeleri gerekmektedir. Ayrica mükelleflerimizin kendilerine verilen kullanici kodu, parola ve sifre gibi önemli bilgilerini baskalari ile paylasmamalari ve kendi bilgilerinin baskalari tarafindan kullanildigini tespit eden mükelleflerimizin de vakit kaybetmeden ilgili vergi dairelerine basvurarak bilgi vermeleri gerekmektedir. E-Denetim konusunda deginecek olursak; mevcut denetim sitemi vergi daireleri tarafindan mükellefleri ve mükellefiyetle ilgili olaylari tespit etmek ve arastirmak amaciyla mükellefler nezdinde denetim yapilmasi seklinde gerçeklesiyordu. Denetimler neticesinde denetim tutanagi veya yoklama fisi tanzim edilerek mükellefle birlikte ortak imzaya açiliyor, bu durum da hem islemlerin uzamasina hem de olaylarla ilgili mükelleflerle ilgili itilaflar yasanmasina sebep oluyordu. Bunun önüne geçmek adina, 01 Eylül 2015 tarihinden itibaren denetimler tablet bilgisayarlar araciligi ile elektronik ortamda yapilmaya, olaylarla ilgili her türlü bilgi ve belge bilgisayarlara aktarilmaya ve mükellefler ile birlikte elektronik imza ile kayit altina alinmaya baslandi. Bu sayede islemlerin gereksiz yere uzamasinin ve gereksiz kamu harcamalarinin da önüne geçilmis oldu” ifadelerine yer verdi.

Konferans, soru-cevap bölümü ve MÜSIAD Konya Sube Baskani Dr. Lütfi Simsek’in günün anisina Konya Vergi Dairesi Baskani Musa Kazim Ünver ve Gelir Idaresi Grup Müdürü Veysel Bostan’a hediye takdimi ile son buldu.

13.12.2015

Önceki Haber Sonraki Haber