Haberler
“GENÇ MÜSİAD’DA TİCARETİN E HALİ KONUŞULDU”

Genç MÜSIAD Konya Subesi tarafindan Anadolu Liderlik Modeli (ALIM) Projesi kapsaminda gerçeklestirilmeye devam edilen egitim programlarinda E-Ticaret konusu ele alindi. Programa konusmaci olarak katilan Hasan Yasar, katilimcilara E-Ticaret, S-Ticaret ve M-Ticaret ile ilgili konularda ayrintili bilgiler verdi.

MÜSIAD Konya Subesi Brifing salonunda gerçeklestirilen programin açilis konusmasini yapan Genç MÜSIAD Konya Sube Baskani Emre Babayigit, “ALIM Projemiz kapsaminda düzenledigimiz egitim programlarimizda bu hafta E-Ticaret konusu üzerinde durmak istedik. Günümüzde dünya genelinde ve ülkemizde internet üzerinden yapilan ticaret çok büyük boyutlara ulasti. E-Ticaret konusu dis ticaret noktasinda da önemli bir satis kanali olmaya basladi. Bizler de bu hafta E-Ticaret, S-Ticaret ve M-Ticaret konularinda ayrintili bilgiler almak istedik” dedi.

Ülkemizde internetin ve sosyal medya kullaniminin hizla artmasinin internet üzerinden yapilan alisverisi büyük oranda artirdigini belirterek sözlerine baslayan Hasan Yasar, “Toplum olarak dünya üzerinde gelisen teknolojiye hizla ayak uyduruyor, sosyal medyayi çok sik kullaniyoruz. Yapilan istatistiklere göre ülke olarak, dünya üzerinde E-Ticaret üzerinden alisveris yapan ilk on ülke arasinda dokuzuncu sirada yer aliyoruz. E-Ticaret üzerinden yapilan alisverisler büyük çogunlukla genç ve orta yas gurubundaki insanlar tarafindan genellikle 11-12 ve 23-24 saatleri arasinda yapilmaktadir. S-Ticaret konusu ise sosyal medya üzerinden yapilan ticareti kapsamaktadir. Burada yapilan satislarda da son yillarda gözle görünür bir artis söz konusudur. Insanlari aktif olarak bir arada tutma özelligine sahip sosyal aglar günümüzde yüksek cirolu sirketlerin dahi çok sik kullandigi yeni satis kanali olarak karsimiza çikmaktadir. M-Ticaret konusu ise internet üzerinden yapilan satislarin tasinabilir mobil cihazlar ve akilli telefonlar araciligi ile yapilmasi ve hedef kitleye bu yolla ulasilmasini ifade etmektedir. Insanlar günümüzde interneti ve sosyal aglari sadece oturduklari yerden degil, mobil olarak da büyük ölçüde kullanmaktadir. E-Ticaret sitesi kurarak internet üzerinden alisveris yapilabilmesi için öncelikle hedef kitlenin çok iyi belirlenmesi gerekir. Çünkü ürettiginiz her ürün herkese satilmaz. Satilacak ürüne kapsamli arastirma yapilarak karar verilmelidir. Yillar önce otomobil veya otomobil lastigi internet üzerinden satilmazken bugün bu ürünlerin internet üzerinden satisi hiç de azimsanmayacak boyutlara ulasmistir. Artik internet üzerinden gida, giyim, aksesuar, hediyelik esya ve daha birçok ürünü internetten alinmaktadir. Ihtiyaçlara uygun sistem altyapisinin olusturulmasi, komisyon konusunda bankalarla anlasilmasi, stok ve teslimat konusunun çok iyi planlanmasi önem arz etmektedir. Sosyal medya kanallarinin aktif kullanilmasi ve saglikli veri tabani tutulmasi gerekmektedir. E-Ticaret üzerinden satis yapmak çok kullanilan fakat bir o kadar da riskli bir mecradir. Çünkü müsteri satilan ürünle ilgili begenmedigi olumsuz bir özelligi sosyal medyada paylasarak site hakkinda kötü intiba da olusturabiliyor. Insanalar artik internet üzerinden alisveris yapmadan önce o site ile sosyal aglarda, forumlarda yer alan olumlu veya olumsuz görüsleri arastiriyor, tavsiyeleri ve yönlendirmeleri benimsiyor. E-Ticaret üzerinden satis yapmayi düsünenlerin bu alani ek bir satis kanali olarak degil, farkli bir satis kanali olarak görmeleri gerekmektedir. Isimizle ilgili olarak bir isyeri açarken gösterdigimiz özeni bu mecraya da göstermeliyiz. Belli bir bütçe ayrilmasi ve altyapi olusturulmasi gerekmektedir. Sektörde üretici olma özelligine sahip bir firmanin, kendi ürettigi ürünlerin satisini E-Ticaret sitesi üzerinden yapmasi onu bir adim öne çikaracaktir. Çünkü firma ürünü kendi ürettigi için ikinci bir firmaya komisyon vermeyecek bu sayede maliyeti düsecek, rekabet gücü ve kar orani artacaktir. Son yillarda ülkemizde bu noktada üretici firmalarin birçogu E-Ticareti basarili bir sekilde kullanmaktadir” ifadelerine yer verdi.

Programin sonunda Genç MÜSIAD Konya Sube Baskani Emre Babayigit, Hasan Yasar’a günün anisina hediye takdim etti. 

Önceki Haber Sonraki Haber